آموزش برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

برنامه نویسی پیشرفته اندروید (ساخت اسکرول ویو سفارشی+سورس)

به نام خدا،در این اموزش می خواهیم با سفارشی سازی اسکرول ویو در برنامه نویسی اندروید اشنا بشیم.سفارشی سازی یک اسکرول ویو خیلی ساده است و تنها کافی که برای اون دو تا لایه گرافیکی از نوع Shape ایجاد کنیم.در جلسات گذشته با اسکرول ویو و Shape در برنامه نویسی اندروید اشنا شدیم.پس در این جلسه تنها کاری که میکنیم اینکه فایلهای XML رو که ساختیم به اسکرول ویو متصل میکنیم.



۱۳ فروردين ۹۴ ، ۰۵:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آموزش برنامه نویسی PHP جلسه ششم (ثابتها و دستورات شرطی در PHP)

بنام پروردگار یکتا .

با سلام و درود به مناسبت عید نوروز و بهار 94 . امیدوارم زندگی همه بهاری و سر سبز باشه. و با تشکر مخصوص از همراهی , راهنمایی , انتقاد و ... شما دوستان بزرگوار در سال 93.  امسال با یاری خدا و راهنمایی های شما سال بهتری برای خانواده appinapps ارزو می کنیم تا بتونیم بهتر در خدمت شما باشیم .

امروز میریم سراغ ثابت ها و دستورات شرطی در php .

ثابتها در php نقش عمده ای ایفا می کنن و نوع تعریفشون با زبانهای مشابه کمی فرق داره . یک ثابت رو زمانی تعریف میکنیم که بخواییم از یک مقدار در بیش از یک جای برنامه بصورت یکسان استفاده کنیم . در اینصورت اون رو بصورت یک ثابت تعریف میکنیم و هر وقت خواستیم از اون مقدار استفاده کنیم بجاش شناسه ای که داریم رو فراخوانی میکنیم .  مثل عدد پی در ریاضی و ....

برای تعریف و استفاده از ثوابت به شکل زیر عمل میکنیم .


ادامه اموزش

۱۱ فروردين ۹۴ ، ۰۳:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

برنامه نویسی پیشرفته اندروید جلسه هجدهم (کار با Power Manager در اندروید)

به نام خدا،در این اموزش قصد داریم با پاور منیجر در برنامه نویسی اندروید اشنا بشیم.کار با Power Manager بسیار ساده و راحته و تنها کاری که باید بکنیم اینه که اون رو تعریف کنیم و سپس کاری رو که می خواهیم انجام بده رو بهش میدیم.مثلا من در این اموزش از Wake Lock استفاده کردم.Wake Lock مانع از به خواب رفتن دستگاه میشه یعنی تا زمانی که برنامه یا اکتویتی ما بازه صفحه گوشی همینطور روشن میمونه.

برای شروع کار یک پروژه  جدید ایجاد میکنیم و اسمش رو POWERMG قرار میدیم.بروی لاهی برنامه نیاز نیست عنصری اضافه کنیم. پس کلاس MainActivity.java رو اجرا میکنم و کدهای زیر رو بهش اضافه میکنیم.با استفاده از دستور PowerManager سرویس مدنظرمون رو فعال میکنیم.با استفاده از دستور wakeLock سرویس روشن ماندن صفحه دستگاه رو فعال میکنیم .به وسیله متد protected void onDestroy به برنامه این امکان رو میدیم تا زمانی که اکتویتی ما بازه به فعالیت خودش ادامه بده و به محض خروج از برنامه تنظیمات دستگاه به حالت اولیه برگرده.(کدهای کامل کلاس MainActivity.java)


ادامه اموزش

۱۱ فروردين ۹۴ ، ۰۳:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰