آموزش برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

برنامه نویسی جاوا (مقدمات سینتکس جاوا)

وقتی به یک برنامه جاوا توجه کنید متوجه میشید که  بصورت مجموعه ای از اشیا  تعریف شده که این اشیا ازطریق فراخوانی متد ها از قابلیت های همدیگر استفاده میکنند.دراین بخش نگاهی اجمالی میندازیم به ساختار برنامه های جاوا.

 

شی ء : اشیا دارای حالت و رفتار میباشند. بعنوان مثال یک ماشین از نظر حالت داریای خصوصیاتی مانند رنگ , مدل , نام و ... هست و از نظر رفتاری میتونیم به حرکت کردن , ترمز کردن و .. اشاره کنیم. یک شی در واقع یک تعریف از یک کلاس هست.

کلاس : یک مدل کلی از یک نوع خاص هست که اشیایی که از اون ساخته میشن خصوصیات و رفتار خودشونو ازش میگیرن

متد : در واقع رفتار شی رو متد میگیم . یک کلاس میتونه یک یا چند متد داشته باشه. منطق برنامه در متد نوشته میشه یعنی تمام عملیات اجرایی توی متدها نوشته میشه مثل دستکاری داده ها یا هر حرکت دیگه...

متغییرهای نمونه: هر شی دارای یک مجموعه یکتا از متغییرهای نمونه هست . حالات یک شی توسط مقدار دهی به این متغییرها تعیین میشه

اولین برنامه جاوا : باهم اولین برنامه به زبان جاوارو مینویسیم و اجرا میکنیم .این برنامه پیام مشهور "Hello World" رو چاپ میکنه.

ادامه مطلب

۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۳:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

برنامه نویسی اندروید،جلسه سی و نهم (کار با استایل در اندروید)

به نام خدا،در این جلسه از سری اموزش های طراحی رابط کاربری میخواهیم با استایل (Style) در برنامه نویسی اندروید اشنا بشیم و برای برنامه خودمون یک استایل زیبا طراحی کنیم.در این اموزش با نحوه ایجاد یک سبک نمایشی برای یک دکمه اشنا می شیم.برای این کار یک پروژه جدید ایجاد می کنیم و اسمش رو Styles قرار میدیم

۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۳:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

برنامه نویسی اندروید،جلسه چهلم (کار با لایه AbsoluteLayout در اندروید)

به نام خدا،در این مبحث می خواهیم با AbsoluteLayout کار کنیم.AbsoluteLayout یک لایه با چیدمان مطلق است این نوع لایه  نسبت به دیگر لایه ها انعطاف پذیری کمتری دارد و با استفاده از مختصات X/Y مکان ابزار های مختلف را حفظ میکند.در این اموزش ما از یک AbsoluteLayout  به عنوان لایه اصلی استفاده میکنیم و بروی اون دوتا دکمه با مختصات مکانی x , y قرار میدیم.


۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۳:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰